A A A K K K
для людей із порушенням зору
Томашпільська селищна територіальна громада
Вінницька область

Проконтролювати свій трудовий стаж та сплату страхових внесків працівник може самостійно!

Дата: 13.12.2018 09:35
Кількість переглядів: 716

Право громадян України на працю забезпечується державою. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Після укладення трудового договору працівник за умови виконання роботи, визначеної у договорі, та дотримання деяких інших умов, набуває право на певні гарантії: отримання заробітної плати,  користування щорічною оплачуваною відпусткою, матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, у разі хвороби, повної або часткової втрати працездатності, у разі безробіття  і т. інше.


Однак при неналежному оформленні трудових відносин та отриманні заробітної плати в «конвертах» наймані працівники наражаються на певні ризики.  Через несплату єдиного соціального внеску і податків наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії за старістю, у випадку інвалідності та в інших випадках, передбачених законодавством. Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено, що страховий стаж – це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Якщо з якихось причин роботодавець не сплачує  страхові внески за своїх найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати «в конвертах» без сплати страхових внесків, і нарощування заборгованості як з виплати заробітної плати, так і зі сплати страхових внесків), то періоди, за які не сплачені внески, «випадають» із страхового стажу найманого працівника та не враховуються в заробіток для розрахунку розміру пенсії. Отже, працівник, який погоджується на працевлаштування без оформлення трудових відносин, виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, роботодавець сплачує стільки, скільки вважає за потрібне, і доти, поки вважає за потрібне. Працівник не має доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу.
Подекуди робітники не знають, як перевірити, чи роботодавець належним чином оформив трудові відносини.
Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.  Пенсійний фонд України впровадив додаткові сервіси, які мають на меті спростити громадянам отримання інформації від органів Фонду. Це, зокрема, функція смс-інформування та можливість отримати довідку, достовірність якої підтверджується QR-кодом. Завдяки сервісу смс-інформування застраховані особи кожного місяця мають змогу отримувати інформацію про сплату роботодавцем єдиного соціального внеску та про зарахування цього періоду до страхового стажу, про загальний розмір свого страхового стажу.
Про те, як налаштувати сервіс смс-інформування,  можна дізнатися з відеоінструкцій на офіційному веб-ресурсі Фонду у розділі Інструкції. Також працює сервіс «Особистий кабінет», який також дає змогу перевіряти, чи робить  роботодавець відповідні внески і в якому розмірі, отримати інформацію про свій спеціальний або пільговий стаж.
Зі свого кабінету можна також отримати довідки про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із Реєстру застрахованих осіб, довідку про розмір пенсії, не звертаючись до органів Фонду особисто. Достовірність таких довідок фахівці відповідних установ перевірятимуть через QR-код та спеціальний багатозначний номер під ним.
Аби скористатися такою послугою, можливо зареєструватися як офлайн, із подачею заяви до територіальних органів ПФУ, так і  онлайн із електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП). Будь-які питання можна вирішити оперативно, не чекаючи, доки прийде час отримувати перші виплати. Для цього є контакти управлінь, графіки прийому, інформація про умови, порядок призначення, перерахунку пенсій, зразки бланків. Також можна відправити запит на підготовку певних документів (паперових та електронних). Для зручності дані поділені на три категорії: застрахованим особам і страхувальникам, пенсіонерам.
Дані представлені, починаючи з 2004 року, та оновлюються фактично онлайн.
Варто наголосити, що ці сервіси є абсолютно безкоштовними і скористатися ними можна зі свого кабінету на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду.
Вікторія Скальська,
інспектор праці фінансового відділу

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь