A A A K K K
для людей із порушенням зору
Томашпільська селищна територіальна громада
Вінницька область

Аналіз виконання бюджету Томашпільської селищної територіальної громади за 3 місяці 2024 року

Дата: 10.04.2024 15:28
Кількість переглядів: 31

За 3 місяці 2024 року до загального фонду бюджету Томашпільської селищної територіальної громади надійшло 32 266 327 грн. доходів (без врахування міжбюджетних трансфертів), що становить 101,9 % виконання до уточненого плану на 3 місяці в сумі 31 678 549 грн. та 20,2 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 160 103 774 грн.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження доходів загального фонду бюджету збільшились на 7 148 811 грн., або на 28,5 %, а у співставних умовах (зарахування з 1 жовтня 2023 року надходжень податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами в повному обсязі до спеціального фонду Державного бюджету України) надходження збільшились на 8 935 005 грн., або на 38,3 %.

Основним дохідним джерелом бюджету громади є податок та збір на доходи фізичних осіб, який в структурі надходжень доходів загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) займає 54,4 %. Протягом звітного періоду надійшло 17 547 042 грн. податку та збору на доходи фізичних осіб при уточненому плані на 3 місяці в сумі 17 692 310 грн., що становить 99,2 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 16,8 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 104 235 929 грн., в тому числі:
- податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати надійшло                                      12 243 602 грн. при плані на 3 місяці з урахуванням змін в сумі 12 511 948 грн., що становить 97,9 % виконання до уточненого плану звітного періоду та 17,0 % виконання до плану на рік в сумі 71 830 373 грн.,
- податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата надійшло 2 897 793 грн. при уточненому плані на 3 місяці в сумі 2 854 552 грн., що становить 101,5 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 12,3 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 23 645 866 грн.,    
- податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування надійшло 92 252 грн. при уточненому плані на 3 місяці в сумі 65 810 грн., що становить 140,2 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 35,5 % виконання до плану на рік в сумі 259 690 грн.,
- податку на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов’язання, що підлягає сплаті фізичними особами надійшло 2 313 395 грн. при уточненому плані на 3 місяці в сумі 2 260 000 грн., що становить 102,4 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 27,2 % виконання до плану на рік в сумі 8 500 000 грн.
 В порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року надходження податку та збору на доходи фізичних осіб збільшились на 2 912 935 грн., або на 19,9 %, а у співставних умовах надходження збільшились на 4 699 128 грн., або на 36,6 %, в тому числі: по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати надходження збільшились  на 526 139 грн., або на 4,5 %, по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата надходження збільшились на 1 802 192 грн., або на 164,5 %, по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування надходження збільшились на 57 401 грн., або на 164,7 %, по податку на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов’язання, що підлягає сплаті фізичними особами надходження збільшились на 2 313 395 грн.

При уточненому плані на 3 місяці в сумі 179 451 грн. надійшло                     179 452 грн. податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, що становить 100,0 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 96,0 % виконання до плану на рік в сумі                  186 969 грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження даного податку зменшились на 38 758 грн., або на 17,8 %.

Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів надійшло  67 175 грн., що становить 112,6 % виконання до уточненого плану на 3 місяці в сумі 59 679 грн. та 22,4 % виконання до плану на рік в сумі 299 614 грн., а саме:
-    рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування надійшло 50 027 грн., що становить 113,0 % виконання до плану на 3 місяці в сумі                44 278 грн. та 21,8 % виконання до плану на рік в сумі 229 784 грн.,
-    рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) надійшло 17 148 грн. при уточненому плані звітного періоду в сумі 15 401 грн., що становить 111,3 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 24,6 % виконання до плану на рік в сумі 69 830 грн.
В порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів збільшились на 18 587 грн., або на 38,3 %, в тому числі: надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування збільшились на                      9 005 грн., або на 22,0 %, надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) збільшились на 9 581 грн., або на 126,6 %.

Рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення надійшло 6 633 грн., що становить                136,1 % виконання до плану звітного періоду в сумі 4 873 грн. та 32,7 % виконання до  плану на рік в сумі 20 274 грн. Фактичні надходження звітного періоду в порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року збільшились на 1 033 грн., або на 18,4 %.

До бюджету громади протягом звітного періоду надійшло 476 821 грн. пального (акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) та акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції))  при уточненому плані звітного періоду в сумі 433 458 грн., що становить 110,0 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 23,7 % виконання до плану на рік в сумі 2 009 110 грн., а саме:
-    пального (акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції)) при уточненому плані звітного періоду в сумі 64 196 грн. надійшло 71 383 грн., що становить 111,2 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 16,3 % виконання до плану на рік в сумі 437 180 грн.,
-    пального (акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)) при плані звітного періоду з урахуванням змін в сумі 369 262 грн. надійшло 405 437 грн., що становить 109,8 % виконання до уточненого плану до плану на 3 місяці та 25,8 % виконання до плану на рік в сумі 1 571 930 грн.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження  збільшились на 183 877 грн., або на 62,8 %, в тому числі: по акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) надходження  збільшились на 29 089 грн., або на 68,8 %, по акцизному податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)  надходження збільшились на 154 789 грн., або на 61,8 %.

При плані звітного періоду в сумі 316 954 грн. надійшло 409 195 грн. акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що становить 129,1 % виконання до плану на 3 місяці та 26,8 % виконання до плану на рік в сумі 1 527 400 грн., а саме:
-    акцизного податку з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України надійшло 192 701 грн. при плані звітного періоду  в сумі 131 308 грн., що становить 146,8 % виконання до плану на 3 місяці та 28,4 % виконання до плану на рік в сумі 679 620 грн.,
-    акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України) надійшло 216 493 грн. при плані звітного періоду в сумі 185 646 грн., що становить 116,6 % виконання до плану на 3 місяці та 25,5 % виконання до плану на рік в сумі 847 780 грн. 
Фактичні надходження звітного періоду в порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року збільшились на                    121 621 грн., або на 42,3 %, а саме, по акцизному податку з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України надходження збільшились на 71 114 грн., або на 58,5 %, по акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України) надходження збільшились на 50 507 грн., або на 30,4 %.

При уточненому плані звітного періоду в сумі 5 612 853 грн. надійшло                        6 185 434 грн. податку на майно, який в структурі надходжень доходів загального фонду місцевого бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів) займає 19,2 %, що становить 110,2 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 22,7 % виконання до плану на рік в сумі 27 238 179 грн., в тому числі:
- податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки надійшло 672 067 грн. при уточненому плані звітного періоду в сумі 642 743 грн., що становить 104,6 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 18,9 % виконання до плану на рік в сумі 3 546 949  грн., а саме:
податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, сплаченого фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості надійшло 127 036 грн. при плані звітного періоду з урахуванням змін в сумі 108 541 грн., що становить 117,0 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 33,5 % виконання до плану на рік в сумі 379 181 грн., 
податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, сплаченого фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості надійшло 89 285 грн. при уточненому плані звітного періоду в сумі 82 328 грн., що становить 108,5 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та                 7,0 % виконання до плану на рік в сумі 1 284 380 грн., 
податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості надійшло 455 745 грн. при плані звітного періоду з урахуванням змін в сумі 451 874 грн., що становить 100,9 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 24,2 % виконання до плану на рік в сумі 1 883 388 грн.; 
- плати за землю надійшло 5 513 367 грн. при уточненому плані звітного періоду в сумі 4 970 110 грн., що становить 110,9 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 23,3 % виконання до плану на рік в сумі                            23 666 230 грн., а саме:
земельного податку з юридичних осіб надійшло 183 720 грн. при плані звітного періоду з урахуванням змін в сумі 158 195 грн., що становить 116,1 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 45,7 % виконання до плану на рік в сумі 402 400 грн.,
 орендної плати з юридичних осіб надійшло 4 598 248 грн. при плані звітного періоду в сумі 4 183 302 грн., що становить 109,9 % виконання до плану на 3 місяці та 24,6 % виконання до плану на рік в сумі 18 669 000 грн.,
земельного податку з фізичних осіб надійшло 283 343 грн. при уточненому плані звітного періоду в сумі 258 206 грн., що становить 109,7 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 9,6 % виконання до плану на рік в сумі                          2 940 200 грн.,
орендної плати з фізичних осіб надійшло 448 056 грн. при плані звітного періоду з урахуванням змін в сумі 370 407 грн., що становить 121,0 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 27,1 % виконання до плану на рік в сумі 1 654 630 грн.
В порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року надходження податку на майно збільшились на 1 662 927 грн., або на 36,8 %, в тому числі: 
-    надходження податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки збільшились на 345 279 грн., або на 105,7 %, зокрема, за рахунок податку сплаченого фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості надходження збільшились на 112 499 грн., або на 773,8 %, за рахунок податку сплаченого фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості надходження збільшились на 45 394 грн., або на                  103,4 %, за рахунок податку сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості надходження збільшились на 187 386 грн., або на 69,8 %,
-    надходження плати за землю збільшились на 1 317 649 грн., або на                  31,4 %, в тому числі, за рахунок земельного податку з юридичних осіб надходження збільшились на 104 980 грн., або на 133,3 %, за рахунок орендної плати з юридичних осіб надходження збільшились на 1 018 929 грн., або на  28,5 %, за рахунок земельного податку з фізичних осіб надходження збільшились на 99 865 грн., або на 54,4 %, за рахунок орендної плати з фізичних осіб надходження збільшились на 93 875 грн., або на 26,5 %. 

Протягом звітного періоду до бюджету громади надійшло 6 951 826 грн. єдиного податку (21,5 % надходжень доходів загального фонду місцевого бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів)) при уточненому плані на 3 місяці в сумі 6 971 899 грн., що становить 99,7 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 31,0 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 22 431 661 грн., в тому числі: 
- єдиного податку з юридичних осіб надійшло 361 379 грн., що становить 102,6 % виконання до уточненого плану на 3 місяці в сумі 352 203 грн. та                   42,5 % виконання до плану на рік в сумі 849 750 грн.,
- єдиного податку з фізичних осіб надійшло 3 747 017 грн., що становить 98,3 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін в сумі 3 813 577 грн. та 29,6 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 12 663 966 грн.,
- єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків при уточненому плані звітного періоду в сумі 2 806 119 грн. надійшло 2 843 429 грн., що становить 101,3 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 31,9 % виконання до плану на рік в сумі 8 917 945 грн. 
        В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження єдиного податку збільшились на 2 548 961 грн., або на 57,9 %, зокрема, за рахунок єдиного податку з юридичних осіб надходження збільшились                                 на 116 688 грн., або на 47,7 %, за рахунок єдиного податку з фізичних осіб надходження збільшились на 1 798 547 грн., або на 92,3 %, за рахунок єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків надходження збільшились на                     633 726 грн., або на 28,7 %.

За 3 місяці поточного року надійшло 107 758 грн. частини чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучається до відповідного місцевого бюджету, що становить 100,2 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін в сумі 107 520 грн. та 87,4 % виконання до плану на рік в сумі 123 321  грн. Фактичні надходження поточного року в порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року зменшились на 6 066 грн., або на 5,3 %.

Протягом поточного року надійшло 1 700 грн. адміністративних штрафів та інших санкцій, що становить 23,0 % виконання до плану на рік в сумі                       7 398 грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження адміністративних штрафів та інших санкцій збільшились на 1 490 грн., або на 709,5 %.

       Штрафних санкцій, що застосовуються відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» надійшло 13 600 грн., що становить 112,0 % виконання до уточненого плану звітного періоду в сумі 12 138 грн. та 66,6 % виконання до плану на рік в сумі 20 410 грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження  штрафних санкцій збільшились на 9 810 грн., або на 258,8 %.

Протягом звітного періоду надійшло 3 780 грн. плати за встановлення земельного сервітуту, за надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), для забудови (суперфіцій), що становить 100,0 % виконання до плану звітного періоду та 21,9 % виконання до  плану на рік в сумі 17 290 грн. 

До бюджету громади надійшло 309 449 грн. плати за надання адміністративних послуг, що становить 110,9 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін в сумі 279 153 грн. та 15,7 % виконання до плану на рік в сумі 1 972 321 грн., в тому числі:
- адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань надійшло                   5 490 грн., що становить 119,6 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін в сумі 4 590 грн. та 10,4 % виконання до плану на рік в сумі 52 643 грн., 
- плати за надання інших адміністративних послуг надійшло 56 907 грн., що становить 111,3 % виконання до плану на 3 місяці в сумі 51 152 грн. та                 14,4 % виконання до плану на рік в сумі 396 084 грн.,
- адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень надійшло 247 051 грн. при плані звітного періоду з урахуванням змін в сумі 223 411 грн., що становить 110,6 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 16,2 % виконання до плану на рік в сумі 1 523 594 грн.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження плати за надання адміністративних послуг зменшились на 268 295 грн., або на 46,4 %, в тому числі, надходження адміністративного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань зменшились на 6 660 грн., або на 54,8 %, надходження плати за надання інших адміністративних послуг зменшились на 193 587 грн., або на 77,3 %, надходження адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень зменшились на 68 049 грн., або на               21,6 %. 

Державного мита при плані звітного періоду в сумі 782 грн. надійшло               831 грн., що становить 106,2 % виконання до плану на 3 місяці та 30,4 % виконання до плану на рік в сумі 2 728 грн., а саме:
-    державного мита, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування надійшло 259 грн., що становить 119,3 % виконання до плану на 3 місяці в сумі 217 грн. та 22,5 % виконання до плану на рік в сумі 1 150 грн.,
-    державного мита, не віднесеного до інших категорій надійшло 572 грн., що становить 101,2 % виконання до плану на 3 місяці в сумі 565 грн. та 36,2 % виконання до плану на рік в сумі 1 578 грн.     
Фактичні надходження звітного періоду в порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року зменшились на 557 грн., або на 40,1 %, в тому числі: надходження державного мита, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування зменшились на 27 грн., або на 9,4 %, надходження державного мита не віднесеного до інших категорій зменшились на 54 грн., або на 8,6 %, надходження державного мита, пов`язаного з видачею та оформленням закордонних паспортів (посвідок) та паспортів громадян України зменшились на 476 грн., або на 100,0 %.   

При уточненому плані звітного періоду та плані на рік в сумі 3 699 грн. надійшло 5 634 грн. інших надходжень (код 24060300), що становить 152,3 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та до річного плану. В порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року надходження інших надходжень збільшились на 1 246 грн., або на 28,4 %.

До бюджету селищної територіальної громади надійшло 20 190 167 грн. офіційних трансфертів, що становить 100,0 % виконання до плану на 3 місяці з урахуванням змін та 24,5 % виконання до уточненого плану на рік в сумі                    82 472 340 грн., в тому числі:
- дотацій з державного бюджету місцевим бюджетам (додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації) надійшло                            3 589 500 грн., що становить 100,0 % виконання до плану на звітний період та 41,9 % виконання до плану на рік з урахуванням змін в сумі 8 571 900 грн.,
- субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам (освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам) надійшло 15 988 900 грн., що становить 100,0 % виконання до плану звітного періоду та 22,3 % виконання до  плану на рік в сумі 71 658 400 грн.,
- субвенцій з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам надійшло                       611 767 грн., що становить 100,0 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 27,3 % виконання до плану на рік в сумі 2 242 040 грн., а саме:
- субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції надійшло 340 236 грн., що становить 100,0 % виконання до плану звітного періоду та 22,3 %  виконання до плану на рік в сумі 1 524 850 грн.;
- інших субвенцій з місцевого бюджету надійшло 271 531 грн., що становить 100,0 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін та 37,9 % виконання до плану на рік в сумі 717 190 грн.

Бюджет Томашпільської селищної територіальної громади за 3 місяці                2024 року по доходах загального фонду з урахуванням всіх міжбюджетних трансфертів (дотації, субвенцій) виконано на 101,1 % виконання до плану звітного періоду з урахуванням змін (при уточненому плані в сумі                                   51 868 716 грн., надійшло 52 456 494 грн.) та на 21,6 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 242 576 114 грн.

До спеціального фонду бюджету Томашпільської селищної територіальної громади (без урахуванням міжбюджетних трансфертів) при плані на звітний період з урахуванням змін в сумі 7 869 711 грн. мобілізовано 2 108 435 грн. надходжень, що становить 26,8 % виконання до уточненого плану на 3 місяці та 26,6 % виконання до уточненого плану на рік в сумі 7 938 381 грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження доходів спеціального фонду бюджету зменшились на 67 743 грн., або на 3,1 %.

За 3 місяці поточного року надійшло 75 074 грн. екологічного податку, що становить 104,0 % виконання до плану на 3 місяці в сумі 72 205 грн. та 57,6 % виконання до плану на рік в сумі 130 370 грн., а саме: 
-    екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) надійшло 73 649 грн., що становить 104,5 % виконання до плану на 3 місяці в сумі 70 500 грн. та 66,3 % виконання до плану на рік в сумі 111 130 грн.,
-    надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини надійшло 1 425 грн., що становить 83,6 % виконання до плану на 3 місяці в сумі 1 705 грн. та 7,4 % виконання до плану на рік в сумі 19 240 грн.
Фактичні надходження поточного року в порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року збільшились на                       12 834 грн., або на  20,6 %, в тому числі: по екологічному податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) надходження збільшились на 13 113 грн., або на  21,7 %. Поряд з цим, надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини зменшились на 279 грн., або на 16,4 %. 
 
Протягом звітного періоду до бюджету громади надійшло 1 163 грн. грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, що становить 11,1 % виконання до плану на рік в сумі                        10 505 грн. 

Власних надходжень бюджетних установ надійшло 1 988 246 грн., що становить 25,5 % виконання до затвердженого плану на рік з урахуванням змін в сумі 7 797 506 грн., а саме:
- по надходженнях від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством при затверджених показниках на рік в сумі 5 916 300 грн. надійшло 779 894 грн., що становить 13,2 % виконання до  річного плану, в тому числі:         
- плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю при плані на рік в сумі 5 600 060 грн. надійшло  694 446 грн. (12,4 % виконання до річного плану), 
- плати за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» при затвердженому плані на рік в сумі 316 240 грн. надійшло 84 759 грн. (26,8 % виконання до річного плану),
- надходжень бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) надійшло 690 грн.;
- по інших джерелах власних надходжень бюджетних установ при плані на рік з урахуванням змін в сумі 1 881 206 грн. надійшло 1 208 352 грн., що становить 64,2 % виконання до уточненого річного плану а саме:
- благодійних внесків, грантів та дарунків  при плані на рік з урахуванням змін в сумі 309 274 грн. надійшло 320 054 грн., що становить 103,5 % виконання до уточненого плану на рік,  
- надходжень, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об'єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб  надійшло 888 298 грн. при затвердженому плані на рік з урахуванням змін в сумі 1 571 932 грн., що становить 56,5 % виконання до уточненого плану на рік.   
В порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року надходження власних надходжень бюджетних установ зменшились на 29 330 грн., або на 1,5 %, зокрема, за рахунок інших джерел власних надходжень бюджетних установ надходження зменшились на                    310 257 грн., або на 20,4 % (надходження благодійних внесків, грантів та дарунків зменшились на 784 344 грн., або на 71,0 %, проте надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об'єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб збільшились на 474 087 грн., або на 114,5 %). Поряд з цим, надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством збільшились на 280 927 грн., або на 56,3 % (надходження плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю збільшились на 221 310 грн., або на 46,8 %, надходження плати за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» збільшились на 61 582 грн., або на 265,7 %, проте надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) зменшились на 1 965 грн., або на 74,0 %).

До бюджету громади надійшло 43 953 грн. коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності, та земельних ділянок, які знаходяться на території Автономної Республіки Крим. Фактичні надходження поточного року в порівнянні з фактичними надходженнями відповідного періоду минулого року зменшились на 52 410 грн., або на 54,4 %. 
 
Субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду надійшло                              1 068 111 грн., що становить 100,0 % виконання до уточненого плану звітного періоду та до плану на рік з урахуванням змін.

Бюджет Томашпільської селищної територіальної громади за 3 місяці                2024 року по доходах спеціального фонду з урахуванням міжбюджетних трансфертів (субвенції) виконано на 35,5 % виконання до уточненого плану звітного періоду (при уточненому плані в сумі 8 937 822 грн., надійшло                          3 176 546 грн.) та на 35,3 % виконання до уточненого плану на рік в сумі                         9 006 492 грн.

На видатки загального фонду бюджету Томашпільської територіальної громади за три місяці поточного року спрямовано 48 554 239 грн., що становить 19,3 % виконання уточненого плану на рік (251 242 961 грн.) та 71,5 % виконання плану на звітний період (67 886 122 грн.). 
В порівнянні з аналогічним періодом 2023 року видатки збільшились на         3 285 193 грн., або на 7,3 %.

Фінансування видатків здійснено відповідно до затвердженого розпису з урахуванням наявних фінансових ресурсів та пропозицій  розпорядників коштів бюджету територіальної громади. Забезпечується фінансування захищених статей бюджету, зокрема повнота та своєчасність виплати заробітної плати з нарахуваннями, розрахунків за спожиті енергоносії, виплат населенню по соціальному забезпеченню. 
На „Державне управління” з бюджету громади використано 7 570 355 грн., при уточненому призначенні на звітний період 9 836 742 грн., що становить                77,0 % виконання, з них: 
на виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано – 6 247 018 грн., 
на виплату комунальних послуг та енергоносіїв спрямовано –  636 212 грн.
На КПКВКМБ 0110150 „Організаційне, інформаційно - аналітичне та матеріально - технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад” з бюджету громади використано 6 340 350 грн., при планових показниках на звітний період 2024 року  року  7 994 071 грн., що становить 79,3 % виконання. 
В порівнянні з відповідним періодом минулого року видатки збільшились на 708 874 грн., або 12,6 %.
На КТПКВКМБ 0160 „Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах” використано                                 1 144 808 грн., при планових показниках на звітний період 1 656 400 грн., що становить 69,1 % виконання.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року видатки збільшились на 73 954 грн., або на 6,9 %.

Відповідно до «Програми щодо порядку зберігання архівних документів, пов’язаних із забезпеченням соціального захисту громадян та діяльності комунальної установи «Томашпільський трудовий архів» на 2021 – 2025 роки» на утримання Комунальної установи «Томашпільський трудовий архів» за КПКВКМБ 0110180 „Інша діяльність у сфері державного управління” використано 85 198 грн., при уточненому призначенні на звітний період                          186 271 грн., що становить 45,7 % виконання.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року видатки збільшились на 12 409 грн., або на 17,0 %.

З бюджету Томашпільської селищної територіальної громади на галузь „Освіта” використано 28 309 676 грн., при уточненому призначенні на звітний період 38 774 632 грн., що становить 73,0 % виконання, з них: 
на виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано – 23 265 702 грн., продукти харчування – 1 145 510 грн., 
на виплату комунальних послуг та енергоносіїв – 2 586 486 грн.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року видатки збільшились на 1 820 537 грн., або на 6,9 %.
З бюджету селищної територіальної громади утримується 35 закладів освіти, в тому числі: 8 ліцеїв, 7 гімназій, 15 дошкільних закладів освіти, Будинок дитячої творчості, Дитяча музична школа, Централізована бухгалтерія, Група по централізованому господарському обслуговуванню, Інклюзивно - ресурсний центр.
За звітний період поточного року фінансування по галузі „Освіта” проведено по: 
КТПКВКМБ 1010 „Надання дошкільної освіти” – 4 540 475 грн.; 
КТПКВКМБ 1021 „Надання загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету” – 8 699 871 грн.;
КТПКВКМБ 1031 „Надання загальної середньої освіти за рахунок освітньої субвенції” – 12 717 687 грн.; 
КТПКВКМБ 1070 „Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми” -  835 426 грн.;
КТПКВКМБ 1080 „Надання спеціалізованої освіти мистецькими  школами” -  605 007 грн.;
КТПКВКМБ 1141 „Забезпечення діяльності інших закладів у сфері                освіти” -  676 290 грн.; 
КТПКВКМБ 1150 „Забезпечення діяльності інклюзивно - ресурсних  центрів” -  234 921 грн. (за рахунок коштів місцевого бюджету – 1 500 грн., за рахунок освітньої субвенції – 233 421 грн.).

На галузь „Охорона здоров’я” з бюджету громади використано                        2 846 140 грн., при уточненому призначенні 4 161 286 грн., що становить 68,4 % виконання.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року видатки збільшились на 26 696 грн., або на 0,9 %.
За звітний період поточного року по галузі „Охорона здоров’я” проведено видатки:
за КТПКВКМБ 2010 „ Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню” – 1 485 748 грн., на виконання Програми економічного і соціального розвитку Томашпільської селищної ради на 2024 рік, Програми розвитку та підтримки  комунального некомерційного підприємства  «Томашпільська ЦРЛ» на 2024-2027 роки, при уточненому призначенні                         2 344 905 грн., що становить 63,4 % виконання; 
за КТПКВКМБ 2111 „Первинна медична допомога населенню, що надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги” –                     1 352 392 грн., по КНП «Томашпільський центр первинної медико-санітарної допомоги» Томашпільської селищної ради на виконання «Стратегічної програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги на території Томашпільської селищної ради на 2024-2027 рр.» при уточненому призначенні 1 801 381 грн., що становить 75,1 % виконання;
за КТПКВКМБ 2152 „Інші програми та заходи у сфері охорони здоров’я” –                 8 000 грн., на виконання «Програми забезпечення житлом лікарів Томашпільської територіальної громади на 2022-2024 роки» при уточненому призначенні 15 000 грн., що становить 53,3 % виконання.

На „Соціальний захист та соціальне забезпечення” з бюджету Томашпільської територіальної громади використано 2 854 587 грн., при уточненому призначенні на звітний період поточного року 4 248 888 грн., що становить 67,2 % виконання, з них: 
на виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано 1 861 757 грн., 
на продукти харчування  17 944 грн.,
на виплату комунальних послуг та енергоносіїв – 5 824 грн.
В порівнянні з аналогічним періодом 2023 року видатки збільшилися на        131 956 грн., або на 4,8 %.
За звітний період видатки на „Соціальний захист та соціальне забезпечення” проведено по: 
КТПКВКМБ 3032 „Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв'язку” -  1 535 грн., на виконання „Програми  відшкодування витрат з оплати телекомунікаційних послуг пільговій категорії громадян Томашпільської селищної ради на 2024 рік”;
КТПКВКМБ 3050 „Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” - 33 822 грн., на виконання „Програми соціального захисту населення Томашпільської селищної ради на 2024 рік”;
КТПКВКМБ 3160 „Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги” – 128 963 грн., на виконання „Програми соціального захисту населення Томашпільської селищної ради на 2024 рік”;
КТПКВКМБ 3210 „ Організація та проведення громадських робіт” -                 4 612 грн., на виконання „ Програми розвитку житлово-комунального господарства на території Томашпільської селищної ради на 2021-2024 роки”;
КПКВКМБ 3241 „Забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення” – 1 902 916 грн., на виконання „Програми соціального захисту населення Томашпільської селищної ради на   2024 рік».
КУ «Центр надання соціальних послуг» було надано 10640 соціальних послуг 1207 особі.
•    Відділенням соціальної допомоги вдома надано 8100 послуги, охоплено 225 особи. 
•    Відділенням соціальних служб соціальними послугами охоплено 862 осіб з них 492 жінки, дітей 353, надано 2408 соціальних послуг. 
Всього на обліку у відділені 46 сімей, що перебуває в СЖО. В них 74 дорослих та 84 дитини (всього 158 осіб). Здійснено 54 відвідувань сімей, що перебувають на обліку. 
Послугами охоплено 31 військовослужбовець та членів їх родин, всього надано 82 послуги.
•     Відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового перебування соціальну послугу було надано 37 особам з них 10 ВПО: 
на платній основі – 13 осіб; 
з інших громад – 6 осіб; 
за рахунок 75% пенсійних відрахувань – 18 осіб.
•     Працював «Банк одягу та речей», послугою якого скористалось 705 осіб.
• Гуманітарним штабом опрацьовано 42 звернення та роздано 867,2 кг. продукції.
• Службою «Соціальне таксі» скористалось 41 особа, отримано                            132 послуги.

    КПКВКМБ 3242 „Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення” – 782 740 грн., з них:
 91 000 грн. - відповідно до „Програми по наданню допомоги хворим з хронічною нирковою недостатністю, які проживають на території громади та отримують програмний гемодіаліз на 2024 рік”;
 691 740 грн. - на виконання заходів „Програма соціального захисту населення Томашпільської селищної ради на 2024 рік”, з них: 
302 000 грн. - надання одноразової грошової допомоги на лікування,
20 000 грн. - надання одноразової грошової допомоги на поховання, 
245 000 грн. - надання одноразової грошової допомоги на лікування військовослужбовцям, 
10 000 грн. – надання одноразової грошової допомоги на надзвичайні ситуації,
24 740 грн. - оплата ритуальних послуг по похованню,
90 000 грн. - надання одноразової грошової допомоги на поховання військовослужбовцям.

На утримання галузі „Культура і мистецтво” з бюджету Томашпільської селищної територіальної громади використано 1 481 453 грн. до планових показників на звітний період поточного року 2 648 100 грн., що становить                 55,9 % виконання, з них: 
на виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано – 1 287 356 грн., 
на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 81 282 грн.  
В порівнянні з аналогічним періодом 2023 року видатки збільшились на                       19 784 грн., або на 1,4 %.
З бюджету селищної територіальної громади утримується 2 заклади культури, в тому числі: 1 - КП «Публічна бібліотека» з філіями (23 од.) та 1 - Комунальний заклад Центр культури та дозвілля з філіями (20 од.).
За звітний період поточного року з бюджету громади по галузі „Культура і мистецтво” проведено видатки на: 
КТПКВКМБ 4030 „Забезпечення діяльності бібліотек” в сумі –                                      583 168 грн.;
КТПКВКМБ 4060 „Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів” в сумі - 840 905 грн.;
КТПКВКМБ 4082 „Інші заходи в галузі культури і мистецтва” в сумі -           57 380 грн. відповідно до „Програми проведення культурно-освітніх заходів  Томашпільської селищної ради на 2024 рік”.

На утримання галузі „Фiзична культура i спорт” з бюджету Томашпільської територіальної громади використано 539 442 грн., що становить 62,2 % виконання до планових показників на звітний період поточного року 867 750 грн., з них:
 на виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано – 465 160 грн., 
 на виплату комунальних послуг та енергоносіїв спрямовано – 34 102 грн.
В порівнянні з аналогічним періодом 2023 року видатки збільшилися на                    88 501 грн., або на 19,6 %.
За звітний період поточного року з бюджету громади по галузі „Фiзична культура i спорт” проведено видатки на:
КТПКВКМБ 5011 „Проведення навчально-тренувальних зборів і змагань з олімпійських видів спорту” в сумі – 22 065 грн. відповідно до „Програми розвитку фізичної культури і спорту у Томашпільській громаді на 2021-2025 роки”; 
КТПКВКМБ 5031 „Утримання та навчально - тренувальна робота комунальних дитячо - юнацьких спортивних шкіл” в сумі - 517 377 грн.

Загалом на соціально - культурну сферу з бюджету Томашпільської територіальної громади за три місяці поточного року використано                                  36 031 299 грн., що становить 71,1 % до планових показників звітного періоду в сумі 50 700 656 грн., з них: 
на заробітну плату з нарахуваннями – 25 018 218 грн., 
на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 2 701 870 грн.

На „Житлово - комунальне господарство” з бюджету громади за звітний період поточного року використано 4 214 019 грн. до планових показників на звітний період поточного року 5 826 126 грн., що становить 72,3 % виконання.
В порівнянні з аналогічним періодом 2023 року видатки збільшились на                 356 467 грн., або на 9,2 %.
З бюджету Томашпільської селищної територіальної громади на галузь „Житлово - комунальне господарство” проведено видатки по: 
КПКВКМБ 0116030 „Організація благоустрою населених пунктів” в сумі –   3 239 784 грн., на виконання „Програми розвитку житлово-комунального господарства на території Томашпільської селищної ради на 2021-2024 роки” (організація благоустрою населених пунктів – 55 771 грн., вуличне освітлення – 371 452 грн., забезпечення функціонування Томашпільського КП –                                 2 812 561 грн.);
КПКВКМБ 0116071 „Відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на теплову енергію, у тому числі її виробництво, транспортування та постачання, комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання)” в сумі – 518 477 грн., відповідно до  „Програми відшкодування різниці в тарифах на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для споживачів Томашпільської територіальної громади  в 2024 році”;
КПКВКМБ 0116090 „Інша діяльність у сфері житлово-комунального господарства” в сумі – 455 757 грн. відповідно до „Програми розвитку                 житлово - комунального господарства на території Томашпільської селищної ради на 2021 - 2024 роки” (забезпечення лізингових платежів по договорах фінансового лізингу).

На „Економічну діяльність” використано 138 565 грн. що становить 16,8 % виконання до планових показників на звітний період поточного року                     826 464 грн.
З бюджету громади на галузь „Економічна діяльність” проведено видатки по: 
КПКВКМБ 0117680 „Членські внески до асоціацій органів місцевого самоврядування” в  сумі – 43 470 грн. відповідно до «Програми економічного і соціального розвитку Томашпільської селищної ради на 2024 рік»;
КПКВКМБ 0117693 „Інші заходи, пов'язані з економічною діяльністю” в  сумі – 95 095 грн. відповідно до «Програми економічного і соціального розвитку Томашпільської селищної ради на 2024 рік» (фінансування Комунального підприємства «Томашпільське інвестиційне агентство»).

За КПКВКМБ 3719000 „Міжбюджетні трансферти” з бюджету Томашпільської селищної територіальної громади використано 600 000 грн., з них: 
на виконання „Програми економічного і соціального розвитку Томашпільської селищної ради на 2024 рік” 300 000 грн. - інші субвенції з місцевого бюджету, на співфінансування обласної програми «Власний дім», що становить 100 % виконання до уточненого призначення на звітний період;
на виконання Комплексної оборонно-правоохоронної програми Томашпільської селищної територіальної громади на 2022-2025 роки                    300 000 грн. - субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів, що становить 83,3 % виконання до уточненого призначення на звітний період.

Проведені видатки з бюджету селищної територіальної громади за галузевою структурою характеризується наступними даними: 
1.    Освіта                                                 58,31 %
2.    Державне управління                       15,59 %
3.    ЖКГ                                                    8,68 %
4.    Соціальний захист                             5,88 %
5.    Охорона здоров’я                              5,86 %
6.    Культура                                             3,05 %
7.    Фізична культура спорт                    1,11 %
8.    Міжбюджетні трансферти                1,24 %
9.    Економічна діяльність                       0,28 %

Структура касових видатків бюджету територіальної громади за три місяці поточного року:
-  заробітна плата з нарахуваннями (2100) – 68,23 %,
- використання товарів і послуг (2200) – 6,85 %,
- оплата енергоносіїв (2270) – 7,65 %,
- поточні трансферти (2600) – 15,26 %,    
- соціальне забезпечення (2700) – 1,92 %.
    - інші поточні видатки (2800) – 0,09 %.

Структура касових видатків бюджету територіальної громади за три місяці минулого року:
-  заробітна плата з нарахуваннями (2100) – 67,55 %,
- використання товарів і послуг (2200) – 5,25 %,
- оплата енергоносіїв (2270) – 9,86 %,
- поточні трансферти (2600) – 15,50 %,    
- соціальне забезпечення (2700) – 1,79 %,
- інші поточні видатки (2800) – 0,05 %.

На видатки спеціального фонду з бюджету Томашпільської селищної територіальної громади за 3 місяці поточного року спрямовано                                       2 987 318 грн., що становить 23,4 %  виконання до планових показників на рік                      (12 764 945 грн.), в тому числі: 
КТПКВКМБ 0150 „Організаційне, інформаційно - аналітичне та матеріально - технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад” з бюджету громади використано 635 302 грн.;
КТПКВКМБ 3210 „ Організація та проведення громадських робіт” в сумі – 30 320 грн.;
КТПКВКМБ 3241 „Забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення” в сумі – 636 476 грн.;
КТПКВКМБ 1010 „Надання дошкільної освіти” в сумі – 171 444 грн.;
КТПКВКМБ 1021 „Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету” в сумі – 929 713 грн.;
КТПКВКМБ 1141 „ Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти” в сумі – 25 626 грн.;
КТПКВКМБ 4030 „Забезпечення діяльності бібліотек” в сумі – 48 819 грн.;
КТПКВКМБ 4060 „Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів” в сумі – 9 618 грн.;
КТПКВКМБ 9800 „ Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів” в сумі –                  500 000 грн.

Прострочена заборгованість із виплати заробітної плати з нарахуваннями та по оплаті енергоносіїв в бюджетних установах, що фінансуються з бюджету Томашпільської територіальної громади відсутня.


   Начальник фінансового управління                           Наталія ЩЕРБАТА
Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь